گیگابایت کارت گرافیک AORUS RADEON RX 6700 XT ELITE را عرضه می‌کند | آوامگ

گیگابایت (GIGABYTE)، به صورت رسمی از کارت گرافیک جدید خود، یعنی AMD RADEON RX 6700 XT رونمایی کرد. این کارت گرافیک با معماری مخصوص بازی RDNA 2 شرکت ای ام دی (AMD)، نورپردازی RGB ویژه در سه حلقه کولر‌ها عرضه خواهد شد. نورپردازی این نسل به گونه ای‌ست که نور را به داخل هدایت می‌کند تا جلوه‌‌های RGB طبیعی و روشن‌تر از گذشته باشند. بدین ترتیب شاهد تعادل شگفت انگیزی در آن‌ها خواهیم بود.



مدل AORUS RADEON RX 6700 XT ELITE، در عین حفظ نفس طراحی سری آئورس، دارای طراحی متمایزی نیز هست که به کلی ما را به یاد صنعت گیمینگ و عناصر آن می‌اندازد و یک بار دیگر سبک کلاسیک را اصلاح می‌کند. علاوه بر این موارد، لازم به ذکر است که گیمر‌ها آزادی عمل بیشتری در زمینه‌ی شخصی سازی نورپردازی چراغ‌های RGB منحصر به فرد این محصول دارند. با حداکثر ۸ نوع الگوی رنگی در جلوه نوری «DAZZLING» می‌توانید کارت گرافیک خود را با نرم افزار RGB FUSION 2.0 شخصی سازی کنید.

AORUS RADEON RX 6700 XT ELTE از سیستم خنک کننده اختصاصی گیگابایت، یعنی WINDFORCE 3X استفاده می‌کند. فناوری که موجب مجهز شدن کارت گرافیک به سه تیغه منحصر به فرد، چرخش متناوب، تماس مستقیم لوله‌های حرارتی مسی-کامپوزیتی با پردازنده گرافیکی، فن‌های فعال سه بعدی و خنک کننده صفحه‌نمایش می‌شود تا شاهد اتلاف حرارت کارآمدتری باشیم. فناوری‌های خنک کننده مزبور دمای کارت گرافیک را در تمام مدت فعالیت پایین نگه می‌دارند. همچنین به لطف فناوری WINDFORCE 3X فن میانی به صورت معکوس می‌چرخد تا جریان هوا را برای اتلاف گرما بهینه کند و عملکرد کارت گرافیک را بالا ببرد. خنک کننده صفحه نیز باعث گسترش هیت سینک می‌شود تا جریان هوا از آن عبور کرده و از تجمع گرما جلوگیری شود.



کیفیت سری آئورس گیگابایت، همواره زبانزد کاربران حوزه فناوری بوده است. این سری از نانو روان کننده‌های گرافن بهره می‌برد که می‌توانند ۲.۱ برابر عمر فن‌های کارت گرافیک را در عین عملکرد بی سر و صدا فراهم کنند. منبع تغذیه این سری از یک طراحی چند فاز استفاده می‌کند تا قطعه‌ی «MOSFET» در معرض دمای پایین‌تری قرار بگیرد. به علاوه، با وجود طراحی «محافظت کننده از درجه حرارت بیش از حد و متعادل بازی بار» هر قطعه‌ی MOSFET در کنار چوک‌ها و خازن‌های دارای گواهی دوام بالا، عملکرد عالی و عمر طولانی سیستم را فراهم خواهند کرد. صفحه پشتی فلزی نیز نه تنها موجب تقویب ساختار کلی کارت گرافیک می‌شود، بلکه از خم شدن یا اسیب دیدن PCB هم جلوگیری می‌کند. نشانگر «POWER» تعبیه شده برروی کارت گرافیک هم در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری در منبع تغذیه، با چشمک زدن به گیمر هشدار خواهد داد.


techpowerup