بهترین کارت‌ گرافیک‌ها‌ برای استخراج رمز ارز‌ | آوامگ

طی چند‌ سال گذشته ارز‌های رمزنگاری شده (CRYPTO CURRENCY) فراز و نشیب‌ها و معاملات جالبی را برای کاربرانشان رقم زده‌اند. در چند سال گذشته، استخراج این‌گونه ارز‌ها با الگوریتم‌هایی مانند ETHASH و  ETHEREUM، محبوبیت و سودآوری بسیاری را به همراه داشته است. یکی از محبوب ترین راه‌ها برای کسب سودآوری از طریق این گونه ارز‌ها استفاده از دکل استخراجی با بهره‌گیری از کارت گرافیک است که امروزه به یک روش معمول برای انجام این کار تبدیل شده است به طوری که از آن به عنوان مزارع استخراج یاد می‌شود. دستور عمل این‌گونه سودآوری استفاده 24 ساعته از چندین کارت گرافیک است که با وجود بازار داغ آن در این روزها، در ادامه به بررسی بهترین نسخه‌های پردازنده گرافیکی که به تازگی منتشر شده است، نگاهی می‌اندازیم.


در جدول پایین، هر کارت گرافیک با میزان (HASH) تخمین زده شده است که برای استخراج ارز‌ها اندازه‌ها باید بر حسب «مگا هَش» در ثانیه باشد تا به میانگین قیمتی و قدرت آن کمک کند، بنابراین می‌توانید عملکرد تقریبی کارت‌ها را نسبت به یکدیگر مقایسه کنید. از آنجا که معماری کارت گرافیک‌های جدیدتر با پردازش کارآمدتر و بهتری نسبت به نسل‌های قبل منتشر می‌شوند، بهتر است به کارت‌های جدید متصل باشید تا بیشترین سود‌دهی را به دلیل نیاز به فضا و انرژی کافی کسب کنید.(جدول)



آنچه که از سری کارت گرافیک‌ها مشخص است، بیشتر این بازار را  دو شرکت انویدیا (NVIDIA) و ای ام دی (AMD) به خود اختصاص داده‌اند که در ادامه نگاهی تخصصی‌تر به پرچمداران این دو سری می‌اندازیم.

در سری انویدیا، «GTX 1660 SUPER» و «GTX 1660 TI» تعادل خوبی بین هَش ریت (HASH RATE)، هزینه‌ها و قدرت ارائه دهنده را به نمایش می‌گذارند. این در حالی است که به نظر می رسدTI  3060 بهترین کارت انویدیا، در نمایش قدرت برتری دارد.

1660 SUPER و 1660 TI با قیمتی بین 440 تا 500 دلار عملکرد کند‌تری را نسبت به 2060 و 2060 SUPER و 2070 از خود به نمایش نمی‌گذارند و تمام نیاز‌های شما را برآورده خواهند کرد. البته باید گفت که TDP پایین‌تری را در این سری‌ها شاهد خواهیم بود. نسل فعلی 3060 TI با قیمت حدودی 950 دلار عملکرد سه گانه در مجموع و دو برابری TDP، نسبت به 1660 SUPER و TI را از خود به نمایش می‌گذارد که با بهبود این نسل طی هفته‌های گذشته، به یکی از گزینه‌های ارزشمند برای علاقه‌مندان به استخراج تبدیل شده است.



به لطف ارتقائی گسترده، کارایی در کارت گرافیک‌های AMD در سری 5000، افزایش چشمگیری داشته است. به طوری که نسل‌های جدید سری RX 5600 XT  و RX 5700 XT نسبت به نسخه‌های قبلی (RX 570 وRX 580 ) جذابیت و کارایی دوچندان را ارائه خواهند داد. کارت گرافیک‌های جدید ای ام دی با قیمت مقرون به صرفه و TDP مناسب انتخاب‌های بسیار خوبی را رقم می‌زنند که می‌توانید هنگام خرید به این دو نسخه هم توجه کنید. در سری 6000 از این دسته، به طبع با افزایش قیمت و کارایی روبرو هستیم که به سبب توان و قدرت قابل ملاحظه، کیفیت استخراج بیشتری را باید از آن انتظار داشته باشیم. در هنگام خرید کارت گرافیک با عنوان استخراج ارز‌های رمزنگاری شده، کیفیت و توان حرف اول را می‌زند. بسیاری از کارت گرافیک‌ها کم ولتاژ هستند، به این معنی که برای کمترین مصرف انرژی تا حد ممکن سیستم را خنک نگه می‌دارند، که می‌تواند کمک زیادی به پروژه شما کند. در مقابل کارت‌ گرافیک‌هایی هستند که به منابع تغذیه کارآمد با ولتاژ بالا برای تأمین، احتیاج دارند.



computerlounge