راهنمای خرید ۵ کیس برتر و مناسب کولر مستر | آوامگ

کولر مستر (COOLERMASTER)، همواره به عنوان یکی از سردمداران عرصه‌ی سخت افزار و کامپیوتر شناخته شده است و سعی بر آن داشته تا برای طیف وسیعی از سلایق، محصولات متنوع و باکیفیتی را تولید کند. بنابراین هر یک از محصولات این شرکت دارای ویژگی‌های گوناگون و بعضا متفاوتی‌ست که امکان دارد انتخاب یکی از آن‌ها، برای کاربر راحت نباشد. در این مطلب قصد داریم تا ۵ کیس برتر شرکت کولر مستر را به صورت مختصر معرفی کنیم تا اگر به دنبال خرید یکی از آن‌ها هستید، با خیال آسوده انتخاب کنید.


۱- کیس کولر مستر مدل C700P



قهرمان سنگین وزن و بزرگ کولر مستر که در دسته‌ی همه فن حریف‌ها قرار می‌گیرد, بی‌شک این مدل یکی از برترین کیس‌های تولید شده توسط کولر مستر است و کاملا ارزش هزینه کردن را دارد. این کیس از طراحی زیبا و یک دست به همراه یک صفحه شیشه‌ی منحنی برخوردار است و بدنه‌ی درخشان آن مجذوبتان خواهد کرد. طراحی جذاب C700P کاملا با مشخصات آن همخوانی دارد و به هیچ عنوان از بابت فضای داخلی برای شما کم نمی‌‌گذارد، از مادربردهای E-ATX و کارت گرافیک‌های بزرگ پشتیبانی می‌کند و اسمبل کردن آن، اوقات خوشی را برایتان فراهم می‌کند. نورپردازی RGB آن با ظرافت خاصی تعبیه شده است و به هیچ عنوان باعث آزرده خاطر شدن کاربر نخواهد شد. این کیس تمام نیاز‌های یک کاربر حرفه‌ای را می‌تواند برطرف کند.


برای مشاهده اطلاعات کامل کیس کولر مستر مدل C700P، برروی اینجا کلیک کنید.

 

۲- کیس کولر مستر مدل SILENCIO S600



اگر از آن دسته گیمرها هستید که به شدت با صدای کیس فعلیشان مشکل دارند، قطعا کیس کولرمستر مدل SILENCIO S600 مناسب شما است. به طور معمول رایانه‌های شخصی در اثر فعالیت‌های سنگینی مانند بازی کردن، گرما تولید می‌کنند و برای خنک شدن از فن‌های نصب شده کمک می‌گیرند. بنابراین کامپیوتر آرام و ساکت کاربر, به یک باره تبدیل به یک موتور جت خروشان و پر سر و صدا می‌شود. در چنین مواقعی‌ست که وجود یک کیس با کیفیت و بی‌صدا می‌تواند موجب آرامش اعصاب و افزایش تمرکز کاربر شود. مدل SILENCIO S600 کولر مستر یک کیس «MID TOWER» است که اگر چه طراحی بیرونی آن ساده به نظر می‌آید، اما فضای داخلی آن از مهندسی پیچیده و هوشمند کولر مستر بهره برده است. استفاده از عایق‌های ضد صدا و با کیفیت در این مدل موجب حذف هرگونه نویز و سر و صدای اضافی از کیس می‌شود. معمولا این مدل عایق‌های فرآیند گردش هوا در کیس را مختل می‌کنند، اما نگران نباشید SILENCIO S600 از این قاعده مستثنی است و فرآیند گردش هوا و خنک سازی در این کیس مانند بنز کار می‌کند.

این مدل در دو نسخه‌‌ی فولادی و شیشه‌ای معتدل عرضه خواهد شد که هر دو کم صدا هستند. نسخه شیشه‌ای برای آن دسته از افرادی‌ست که به دنبال نمایش اجزای داخل کیس و شخصی سازی آن هستند. هر دو نسخه به دو فن ۱۲۰ میلی‌متری PWM مجهز شده اند و می‌توایند از رادیاتور‌هایی با اندازه ۲۸۰ میلی‌متر برای خنک کننده‌های مایع در آن‌ها استفاده کنید.


برای مشاهده اطلاعات کامل کیس کولر مستر مدل SILENCIO S600، برروی اینجا کلیک کنید.

 

۳- کیس کولر مستر مدل H500P MESH



به طور کلی، کیس‌های کولر مستر به نوعی بخاطر ویژگی خنک سازی خوبشان به شهرت رسیده‌اند. در واقع اکثر مدل‌ها این مهم را به خوبی انجام می‌دهند و خیال کاربر را آسوده می‌کنند. مدل H500P MESH هم از آن مدل کیس‌هایی است که وظیفه‌ی خنک سازی را حتی از مدل‌های دیگر نیز بهتر انجام می‌دهد. این مدل مجهز به نورپردازی RGB است و فضای بسیار زیادی برای جریان هوا دارد، در قسمت بالا و جلوی H500P MESH می‌توانید رادیاتور‌هایی با حداکثر اندازه ۳۶۰ میلی‌متر قرار دهید و فرآیند خنک سازی را به سطح بسیار بالایی انتقال دهید. نورپردازی RGB استفاده شده در صفحه شیشه‌ای کناری نیز به شما این امکان را می‌دهد تا کیس خود را به زیبا‌ترین شکل ممکن شخصی سازید کنید و از آن لذت ببرید.


برای مشاهده اطلاعات کامل کیس کولر مستر مدل H500P MESH، برروی اینجا کلیک کنید.


 

۴- کیس کولر مستر مدل مسترباکس Q500L



یکی از کیس‌های جمع و جور تولید شده توسط کولر مستر که در عین سادگی و میان رده بودن، از امکانات متعدد و جذابیت‌های زیادی برخوردار است. Q500L، طراحی نیمه ماژولار دارد و تمامی پنل‌های جلویی، بالایی و پایینی آن به شکل مشبک دایره‌ای ساخته شده‌اند. این سبک از طراحی موجب افزایش میزان خنک سازی فضای داخلی می‌شود و به علت ماژولار بودن می‌توانید حتی تا پنل اتصالات این کیس را جا به جا کنید. این مدل از ابعاد نسبتا کوچکی برخوردار است اما این مورد کمبود و نقصی را برای کاربر ایجاد نخواهد کرد. در Q500L می‌توانید انواع رادیاتورها، مخزن‌های آب خنک‌کننده‌هاس مایع AIO و OPENLOOP، فن‌های متعدد تا اندازه ۱۴۰ میلی‌متری و هاردیسک‌های ۳.۵ و ۲.۵ را نصب کنید. سیستم مدیریت کابل در این مدل وجود دارد و حتی می‌توانید منبع تغذیه را جا به جا کنید.


برای مشاهده اطلاعات کامل کیس کولر مستر مدل Q500L، برروی اینجا کلیک کنید.


۵- کیس کولر مستر مدل مسترباکس K500L



کیس کولر مستر مدل K500L نیز همانند مدل Q500L از سری مستر باکس (MASTERBOX) این کمپانی است، معمولا محصولات قرار گرفته در این سری در دسته‌ی میان رده‌ها قرار می‌گیرند. اما این بدان معنی نیست که از مشخصات معمولی و پایینی برخوردار باشند. K500L از طراحی مینیمال و زیبا برخوردار است و در نمای جلویی آن از پنل زیبایی استفاده شده که به جذابیت هرچه تمام‌تر این محصول افزوده است. پنل جلویی و کناری از جنس اکریلیک برش خورده است و طراحی آن به گونه‌ایست که فضای داخلی کیس را به تصویر می‌کشد. توری‌های قرار داده شده در نمای جلویی به فرایند خنک سازی داخل کیس کمک بسزایی می‌کند و امکان نصب دو فن RGB LED هم در قسمت پشتی وجود دارد. دو نور RGB LED هم برای این مدل در نظر گرفته شده است که می‌توانید آن‌ها را شخصی سازی کنید.

امکان نصب انواع رادیاتور‌های خنک کننده‌ی مایع AIO در این کیس وجود دارد و می‌توانید فن‌های متعدد با اندازه ۱۴۰ میلی‌متر برروی آن نصب و خیالتان را از بابت خنک سازی راحت کنید.


برای مشاهده اطلاعات کامل کیس کولر مستر مدل K500L، برروی اینجا کلیک کنید.