گیگابایت از اس اس دی نسل چهارم آئورس 7000S با سرعت ۷۰۰۰ مگابایت رونمایی کرد | آوامگ

گیگابایت (GIGABYTE)، حافظه‌ M.2 NVME جدید خود را، تحت ساب-برند آئورس معرفی کرد. مدل مذکور از اسلات PCIE 4.04 با سرعت سرسام آور ۷ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند!

به لطف کنترلر پیشرفته‌ی PCIE 4.0 که با فناوری D-LTC NAND FLASH ادغام شده است، شاهد افزایش ۵۵ درصدی عملکرد نسل چهارم آئورس 7000S نسبت به نسل سوم این محصول هستیم. نسل چهارم آئورس 7000S (AORUS GEN4 7000S) از دو نوع ظرفیت ۱ و ۲ ترابایتی با رابط «M.2 2280» برخوردار است که این رابط نصب آن را آسان‌تر از همیشه می‌کند. رابط‌های بزرگ حرارتی از جنس آلومینیوم که در اندازه های مختلف همراه پد حرارتی برروی این حافظه نصب شده‌اند، از پوشش نانو کربن برای بهبود اتلاف گرما بهره می‌برند. با نگاهی اجمالی به برنامه‌ی «SSD TOOL BOX» نمای کلی و اطلاعاتی از این SSD را می‌توانیم مشاهده کنیم که به شرح ذیل است:

رابط PCIe 4.0x4 ، NVME 1.4

+ حافظه نهان DDR4 DRAM

+ 8 CH با 32 CE

+ PHISON 4 Gen LDPC & RAID ECC

+ پشتیبانی از رمزگذاری AES-256

+ محافظت از گازهای حرارتی

 


خبر خوب برای سرعت دوستان حوزه‌ی فناوری، این است که سرعت انتقال دستگاه‌های ذخیره سازی مجهز به PCIE 4.0 از ۵ گیگابایت ثانیه به تقریبا ۸ گیگابایت بر ثانیه افزایش یافته و بهینه‌تراز گذشته شده است.

به نقل از جکسون هسو (JACKSON HSU) مدیر بخش توسعه محصول و CHANNEL SOLUTION گیگابایت: « نسل چهارم اس اس دی‌های آئورس 7000S گیگابایت، استاندارد‌‌های تعیین شده توسط دیگر اس اس دی‌ها را ارتقا می‌دهد تا عملکرد چشمگیری را در اختیار کاربران قرار دهد. به محض نصب سیستم عامل، کاربران می‌توانند از سرعت خواندن سرسام آور ۷ گیگابایت بر ثانیه این محصول در کنار ظرفیت ذخیره سازی ۱ و ۲ ترابایت لذت ببرند. محلول و پد حرارتی دو طرفه در نظر گرفته برای این محصول نیز تمام مضرات ناشی از سرعت بالای‌ این SSD را خنثی خواهد کرد، بنابراین عملکرد سیستم افزایش چشمگیری را به خود خواهد دید»

این محصول از جدیدترین کنترلر ۸ کاناله «PHISON E18» بهره می‌برد که سرعت دسترسی تصادف نهایی (RANDOM ACCESS RATE) را در کنار طراحی سریع D-TLC NAND FLASH 3 و حافظه نهان SLC را، در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به معنای نهایت بازدهی PCIE 4.0 است.

تحت یک آزمایش واقعی، نسل چهارم آئورس 7000S، از سرعت خوانش و نوشتار به ترتیب ۷ گیگابایت و ۶.۸۵ گیگابایت بر ثانیه برخوردار است. ۵۵ درصد سریع‌تر از دیگر اس اس دی‌های NVME مجهز به PCIE 4.0، دوبرابر سریع‌تر از اس اس دی‌های PCIE 3.0 و تا ۱۳ برابر سریع‌تر از اس اس دی‌های با پورت SATA تقویت شده با کنترلر PHISON’S E18 هستند. این سرعت خارق‌العاده نه تنها عملکرد چند وظیفه‌ای هوش مصنوعی (AI) را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث بازدهی بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا، گیمر‌ها و خوره‌های فناوری می‌شود.

به طور کلی، SSDها در هنگام فعالیت با نهایت سرعت، گرمای زیادی تولید می‌کنند که تولید‌کنندگان برای جلوگیری از اتلاف داده‌ها و یا تراشه‌های حافظه و کنترل کننده‌ها، از شیوه‌ای به نام ماساژ حرارتی به عنوان یک ویژگی ایمنی استفاده می‌کنند. حالت «THROTTLING» برای حفظ ثبات و دوام آوردن حافظه اجرا می‌شود و برای خنک نگه داشتن قطعه، منجر به کند‌تر شدن فعالیت آن می‌شود. اما گیگابایت برای خنک سازی نسل چهارم آئورس 7000S از شیوه‌ی دیگری استفاده می‌کند، در حالی که این اس اس دی با نهایت سرعت خود فعالیت می‌کند، هیت سینک آلومینیومی دو طرفه که دارای روکش نانوکربن است به کمک آن می‌آید. پره‌های حرارتی با استفاده از ناحیه ترخیص بین شکاف‌های مادربرد، بزرگ‌تر شده اند و به همین دلیل شاهد سطح اتلاف بیشتری هستیم. این طرح برای اکثر اسلات‌های مختلف M.2 قابل اجرا است و می‌تواند از تداخل احتمالی کارت‌های گرافیک نصب شده در بالای اس اس دی‌های M.2 جلوگیری کند. نسل چهارم آئورس 7000S به جای پد حرارتی فلزی، مجهز به پد حرارتی با هدایت بالا است که همین منجر به اتلاف حرارت ۳۰ درصد بیشتر در این مدل می‌شود.



برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال شیوه ی خنک سازی دیگری به جای اتصال SSD بین شکاف‌های توسعه PCIE هستند نیز گیگابایت تدابیری اندیشیده است. آئورس GEN 4 7000S نسخه دیگری دارد که مجهز به هیت سینک با لوله‌های حرارتی یکپارچه است که از همان پخش کننده حرارتی دو طرفه، با پوشش نانوکربن بهره می‌برد و پد هدایت بالا را نیز دارد. اما این مدل، برای ارتفاع و ناحیه اتلاف بیشتری بهینه سازی شده است و به وسیله‌ی خنک کننده‌ی آبی خود عملکردی ثابت و خنک را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. بدون کمک جریان هوا از فن CPU نیز کاربران می‌توانند میزان حرارت این حافظه را، مطابق با نیاز‌های شخصی خود تنظیم کنند. به بیان ساده‌تر، این مدل به صورت اتومات می‌تواند بین عملکرد بالا و دمای پایین تعادل زیادی را برقرار کند و تنها لازم است تا کاربر کمی آن را تنظیم کند.



gigabyte.com